Kjøpsinformasjon, frakt og sikkerhet

Shipping internationally: We are sorry to inform that we have stopped shipping to European and other countries from autumn 2022. Hopefully we will have enough capacity to resume shipping internationally in 2023.

1a. Frakt og levering til husstander i Norge

Fraktkostnad innen Norge (ikke Svalbard) er fast kr 59,- for privatadresser. Alle pakker sendes med sporing via Posten Norge. Pakker som får plass i postkassen sendes på denne måten, større pakker hentes på nærmeste hentested. Det er postleveringen på ditt hjemsted som vurderer om pakken får plass i postkassen din eller ei.

Hvis du handler for mer enn 1500,- er forsendelsen gratis. (Gjelder privatadresser).

 

Vi sender pakker på tirsdager og torsdager (ikke helligdager).

Vi rekker som regel ikke å sende ordre samme dag som bestillingen kommer, men pakker så fort som mulig så pakken blir sendt på første sendedag etter at ordren har kommet.

Ved ferier vil det stå merket øverst på alle sider i nettbutikken, og med beskjed om når ordren vil bli sendt.

 

Din ordre blir pakket og sendt med Posten i løpet av 2-6 hverdager. Dersom vi mot formodning ikke har en vare på lager kontakter vi deg før vi sender pakken din. Nettbutikken skal være oppdatert med riktig varelager til enhver tid, men feil kan likevel skje.

 

1b. Frakt og levering til bedriftsadresser/organisasjoner/institusjoner osv.

Ved sendinger til ikke-private adresser er det andre fraktkostnader fra Posten/Bring sin side. Vi har i slike tilfeller ikke mulighet til å sende pakker for 59,- eller gratis, så ta kontakt med oss i forkant av bestilling for å få vite fraktkostnad, som vil bli lagt til varekostnad. Vi trenger i så fall postnummer og hvilke varer dere ønsker å bestille, for å beregne frakt. Vi oppfordrer til å legge inne order i nettbutikk som privatperson, og å kvittere ut kjøpet i din bedrift, dersom dette er mulig. Send forespørsel via kontakt-skjemaet.

 

2. Priser

Totalsummen for produkter og frakt oppgis før handelen gjennomføres, det kommer ingen ekstra kostnader for deg som kunde. Prisene i butikken gjelder ved kjøpstidspunktet. Alle priser er i norske kroner og inkluderer merverdiavgift (25%).

 

3. Retur

3.1 Angrerett: Du har 14 dagers åpent kjøp. Det vil si at du kan returnere varen uansett grunn innen 14 dager fra du mottok varen, se angrerettskjema her. Benytt emballasjen du mottok varene i, hvis det er mulig, eller pakk inn varene på sikker måte i pappeske (ikke send i butikk-plastpose eller papir). Varen må ikke være åpnet eller brukt. Fraktkostnader ved angrerett betales av kunden. Du får tilbake det du har betalt for varen innen 14 dager fra vi mottok returen. Se nedertst på siden for for korrekt returadresse.

3.2 Feil ved vare: Hvis varen du har mottatt er sendt feil, eller varen er defekt, ta kontakt med oss på siri@lanabotanica.no. Vi dekker returkostnad, og betaler deg tilbake for varen eller bytter varen etter ditt ønske.

3.3 Uavhentet pakke: Hvis du ikke henter pakken din blir forsendelsen returnert til oss, og du blir dessverre skyldig for reell returkostnad basert på pakkens vekt.

 

 

4. Personsikkerhet

Når du legger inn din bestilling gir du oss personopplysninger som brukes til å sende deg det du har bestilt. Vi lagrer opplysningene dine i henhold til GDPR (general data protection regulation) for å fullføre avtalen med deg, og du kan bruke dine egne opplysninger om igjen hvis du vil handle hos oss senere. Du har rett til når som helst å få dine opplysninger fjernet. Ingen opplysninger om deg eller ditt kjøp sendes videre til utenforstående. Våre samarbeidspartnere for betalingstjenester er også forpliktet til å behandle dine opplysninger i følge GDPR.

5. Firmaopplysninger

Organisasjonsnummer: 925225924 

Eier av firmaet: Siri Sørlie

Adresse ved retur:

Lana Botanica, Bøkkerveien 10A, 0579 Oslo